מאמרים

דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני יציאה למסע

מתכננים מסע על שביב ישראל בליווי, מדריך, שימוש במפה או שירות לוגיסטי? לפני שאתם יוצאים למסע רצוי שתדעו כמה דברים. ככל שתהיו מוכנים יותר, כך תוכלו למזער את הסיכונים והתקלות לרמה המינימלית ביותר. ניתן להיעזר כמובן בשירות מלאכי שביל ישראל לצורך הטמנת מים, או בשירות של Walk About Love הכולל שירות לוגיסטי מלא לכל הצרכיפ. בכל מקרה, להלן כמה דברים שכדאי לדעת על השביל.

שינויים – אחת לכמה שנים עלולים להתרחש שינויים בטוואי שביל ישראל. הוועדה האחראית על השביל מבצעת הדרכות מידי פעם בפעם למטיילים. ההדרכות הינן בתשלום ולמינימום 10 איש, כך שרצוי להתעדכן מידי פעם. זה חיוני לתכנון מסע במיוחד אם כבר הייתם באחד הקטעים מספר פעמים.

733891_10151622703952517_1719902530_n

מה לא לקחת –  נכון, כשמתכננים מסע חושבים 1000 פעם על מה לקחת ומה אסור לשכוח. אבל במקביל כדאי גם להבין מה לא לקחת על מנת שלא ייצר משקל מיותר שיכביד עליכם. הינה 2 דברים שלא כדאי לקחת:

1 כלים חד פעמים –  צלחות חד פעמיות וסכו"ם לא ישרדו בתיק שלכם מהחום והמלחץ. זה תופס מקום וגם מיותר. לכן כדאי לקחת כלים מברזל ולשטוף אותם לאחר כל שימוש. זה הרבה יותר אקולוגי.

2. טרמוסים – טרמוס הוא כלי שביר ולכן לא כדאי לקחת למסע על שביל ישראל שום דבר רגיש לטלטולים ומכות. לשם כך כדאי להעדיף להשתמש בערכת קפה שניתן לרכישה בכל חנות מטיילים.

תנאי המקום –  אנשים רבים לא טורחים לבדוק את המקום לעומק לפני שהם הולכים בו. למשל חלק מהאנשים לא מודעים לכך שבעונה מסוימת המקום מוצף במים. או שבכל עונות השנה, המעבר שם מחייב מעבר במים. לכן כדאי לקחת זוג נעליים נוסף או סנדלים כדי שלא תאלצו ללכת ברגליים יחפות או בנעליים רטובות בהמשך המסע.