מאמרים

דגשים לקניית ציוד

בין אם אתם יוצאים למסע על שביל ישראל בצפון, עושים הטמנת מים או ונעזרים במלאכי שביל ישראל, יש לייחס חשיבות רבה לקניית הציוד הנכון. אומנם לא מדובר במסע שכולל טיפוס על הרים גבוהים במיוחד ובמזג אוויר בלתי אפשרי, ובכל זאת, טעויות קטנות יכולות להרוס לכם את המסע כך שיהיה צורך להפסיקו באמצע.

תרמיל איכותי

חשוב לשמור על הגב לאורך כל המסע. ולכן חשוב לקנות תיק אורתופדי המתאים לגובה והגב שלכם. כמו קן הקפידו על כך שיש לו רצועות שניתן לקשור אותם סביב גופכם על מנת לקבע אותו. אחרת הסחיבה על הגב לא תהיה נוחה במיוחד. יש לוודא שיש לו מספיק כיסים ותאים לכל הדברים שאתם מתכננים לקחת אתכם למסע. כיסים חיצוניים חשובים לשליפה מהירה של דברים כמו למשל מפה. התייעצו עם המוכרים בחנות אבל גם את תרמילאים מנוסים שעשו מסע על שביל ישראל בדרום כי זהו האזור המאתגר ביותר.

הודו 2012

שק שנה טוב ומזרן קשיח

אנשים רבים דואגים ליצור קשר על מלאכי שביל ישראל על מנת שיכלו לישון אצלם או למטרת הטמנת מים. אבל אם אתם בוחרים ללון בשטח חשוב לבחור שק שינה שמתאים למזג האוויר. לא תמיד אוהל יספיק לשמור על טמפרטורה נעימה בחורף. בקיץ הוא עלול להפוך ממש לסאונה. לכן יש לדאוג לשק שינה עבה בחורף ודק בקיץ. כמו כן, תמיד כדאי להקפיד על מזרן עבה והקמת האוהל על הדשא. במידה ואין דשא, עובי השק שנה יעזור לכם לישון בצורה טובה יותר מבלי לקום עם כאבי גם על הבוקר.

נעליים

קחו אתכם כפכפים, סנדלים ונעליים גבוהות כדי שניתן במידה ואתם יצאים למסע של כמה ימים או שבועות על שביל ישראל. תמיד יש סיכוי שנעל תיקרה. הסנדלים יעזרו לכם ללכת טוב יותר במקומות הכוללים מים. עם כפכפים תרגישו נוח יותר בשעות הערב כאשר תרצו לנוח. בכל מקרה חשוב לאוורר את הרגליים ולדאוג לנעליים נוחות על מנת למנוע היווצרות שלפוחיות.