מאמרים

מתחברים לטבע בירושלים

לאחרונה אנו נתקלים יותר ויותר במשפט "דווקא עכשיו, חופשה בישראל", אבל האמת שחופשה באיזור הרי ירושלים היא תמיד דבר טוב לבחור בו, בכל עונה ובכל זמן.  דמיינו לכם נופים ירוקים ומזג אוויר קריר במרבית ימות השנה, בשילוב אוכל טוב, מנוחה והמון שלווה. מי צריך אירופה? הנה כמה דברים שאפשר לשלב בנופש הבא שלנו בהרי ירושלים גם אם אתם עוברים שם במהלך מסע על שביל ישראל.

טיול אורבני ורוחני כאחד

ירושלים היא עיר בה קיים הכל: העיר, מחד, הינה עיר אורבנית לכל דבר. בעיר קיימים שווקים רבים, קניונים, מלונות רבים כדוגמת מלון כרמים, מסעדות, מוזיאונים מודרניים ועוד. מאידך, מציעה העיר למבקריה שפע של חוויות רוחניות, וביקור באתרים מסורתיים. אלה מביניכם המעדיפים טיול בסימן שורשי, כמו גם את החיבור למסורת, יוכלו לבקר בטיילת החומות, מנהרות הכותל המערבי, מכון המקדש, מוזיאון מגדל דוד ועוד. אותה חוויה רוחנית, היא המעניקה לירושלים את הייחוד שלה, ובזכותה אין עוד עיר כמוה בעולם.

טיולים רגליים

אלה מביניכם המעדיפים להעביר את חופשתם לצד נופים יפים ובמסגרת סיורים מרתקים, ישמחו ודאי לשמוע על שלל הסיורים הקיימים בעיר. בירושלים קיימים סיורים מוזיקליים, סיורי לילה לבן, סיור מעורב ירושלמי, ועוד. כולם מציעים למבקרים, תיירים וישראלים כאחד, הצצה נוספת אל העיר, כמו גם הרחבת האופקים בכל הנוגע להיסטוריה של ירושלים.

אוכל טוב ברחובות ירושלים ויין במלון כרמים

נופש באיזור הרי ירושלים הוא הזדמנות מצויינת לקחת את הרכב ולהרחיק מעט אל תוך ירושלים, שם אפשר ליהנות מסצינת הקולינריה המתפתחת כל העת. תל אביב היא כבר מזמן לא בירת האוכל הבלעדית, ירושלים נושפת בעורפה ומזמינה את כולם ליהנות ממסעדות שף מצויינות. על מסעדות אלה ניתן למנות את מחניודה של השף אסף גרניט. המסעדה ממוקמת בשוק מחנה יהודה ושמה יצא מזמן למרחוק. מסעדות נוספות עליהן כבר אין צורך להכביר במילים הן מסעדות ארקדיה ומונא. אלו מאיתנו המעדיפים בילוי אותנטי יותר, יוכלו לשים פעמיהם לשוק מחנה יהודה בשעות הצהריים המוקדמות וליהנות מסוגים רבים של אוכל ביתי. רק זכרו להגיע מוקדם ולהצטייד בכסף מזומן. לא בכל המקומות מכבדים כרטיסי אשראי. חובבי היין יוכלו להתפנק ביין של מלון כרמים. לאחר שאכלנו ארוחה טובה, אפשר לעשות סיבוב ברחובות השוק וליהנות מהסחורה הטרייה ומהאנשים המיוחדים במקום. דוכני חלווה, דוכני פירות ופרחים, פירות יבשים ומה לא? הכל אפשר למצוא בשוק מחנה יהודה. אם כן, חופשה באיזור הרי ירושלים מומלצת עד מאוד. היא מיוחדת, ייחודית ומציעה בילויים רבים ומגוונים.