מאמרים

שביל ישראל באופניים

שביל חוצה ישראל תוכנן במקור עבור הולכי רגל ונחשב לאחד מהפרויקטים המרהיבים והמקוריים של החברה להגנת הטבע. השביל מתחיל בסמוך לקיבוץ דן בצפון ומסתיים באילת, בסמוך למעבר הגבול טאבה. עם השנים החלו גם רוכבי האופניים בארץ יחד עם רשות הטבע והגנים, קרן קיימת לישראל (קק"ל) ומשרד התיירות לעמול על שביל ישראל באופניים. בניית המסלול החלה לפני כחמש שנים כאשר המטרה בסופו של דבר להקים מסלול אופניים שאורכו כ- 1,200 ק"מ שיתחיל בחרמון ויסתיים באילת.

שביל ישראל באופניים

שביל ישראל באופניים

פתיחת המקטע הדרומי בין מצפה רמון לאילת

לאחרונה הסתיימה הקמת השביל בדרום שמתאים לכל הרוכבים, החל מגיל 14, בעלי יכולת רכיבה ממוצעת. ראוי לציין כי שביל ישראל באופניים מקודם כיום בעיקר על ידי משרד התיירות הרואה בפרויקט תוכנית לאומית חשובה והכרחית, שנועדה לקדם את נושא רכיבת האופניים בארץ, וכדי להגדיל את מספר התיירים המגיעים לישראל.
המסלול בדרום מתחיל בחאן בארות, הנמצא בסמוך למצפה רמון, אורכו כ- 300 ק"מ, נקודת הסיום היא באילת. לאורכו של השביל המתוכנן היטב, ובהתאם לסטנדרים הגבוהים ביותר, ישנו שילוט ברור וניתן לבחור מתוך מגוון אפשרויות לינה, לרבות לינת שטח, צימרים ומלונות בכל רמות האירוח.
חשוב לדעת כי השביל המיועד לאופניים מקביל בחלקים מסוימים לשביל ישראל המיועד להולכי רגל, לכן חשוב להקפיד על רכיבה בטוחה ונכונה.
מעבר לכך, כדאי לדעת כי המסלול ממצפה רמון לאילת מאפשר לכם לצאת למסע מרתק ועוצר נשימה, ולא פחות מכך גם מאתגר, למשך 7 ימי רכיבה, אורכו של כל מקטע כ- 40 עד 45 ק"מ, למעט המקטע בין שחרות לתמנע שאורכו 55 ק"מ.

להכיר את ארץ ישראל

שביל ישראל באופניים נועד לרוכבים מקומיים ולרוכבים המגיעים מחו"ל, באמצעות הרכיבה על השביל ניתן להכיר את ארץ ישראל על שלל אתריה, נופיה הייחודיים, ההיסטוריה העשירה והתרבות המרתקת. כאמור, המקטעים הפתוחים הנם בדרום הארץ, אך ניתן למצוא מסלולי רכיבה הנושקים למסלול של שביל חוצה ישראל בשאר חלקי המדינה, בירדן ההררי, באזור מישור החוף והמרכז ועוד.
לסיכום, אם אתם מחפשים שבילי רכיבה מאתגרים המתאימים לרוכב אופניים סביר, כדאי לכם לצאת למקטעים של שביל ישראל לרוכבי אופניים, וליהנות מחוויה מדהימה וייחודית.