מאמרים

איך מתפנקים אחרי מסע ארוך?

נופי שביל ישראל הם פינוק בזכות עצמם. במהלך הצעידה בדרכים העקלקלות במסלול המתחיל גבוה גבוה ליד גבול הלבנון ויורד עד אילת מגלים עד כמה יפה הארץ שלנו. הרים וגבעות, יובלי הנחלים, מישורים ירוקים, דיונות חול, צמחייה אופיינית ושינויי עונות. כל אלו מתגלים במלוא יופיים בכל צעד שלוקחים במסע הזה. זו כנראה הסיבה העיקרית לכך שלא מעט ישראלים בוחרים לצאת למסע בשביל ישראל ובכל שבת, או למשך כמה ימים, לצעוד אל תוך השבילים האחוריים של המדינה ולהכיר אותה הכי מקרוב שאפשר.
אחרי הצעידה הארוכה או בנקודת העצירה אחרי יום ארוך, דרוש פינוק מסוג אחר. כזה שירגיע את השרירים ויכין את הגוף לקראת הפרק הבא בצעידה. אם אתם מתחילים את שביל ישראל בצפון ומחפשים פינוק כזה, תוכלו למצוא לא מעט אפשרויות מפתות לקנח בהן מסע ארוך. הנה כמה מהן.

ארוחה ביתית:

במהלך המסע אתם מסתפקים בצידה פשוטה לדרך. כריכים או פירות, קפה מתוך תרמוס וחטיפים, אבל בערב, כשהרגליים כואבות והעיניים עייפות, כדאי להתפנק עם ארוחה שתזכיר לכם את הבית. בצפון תמצאו שפע של בשלנים שמארחים באופן מוסדר מטיילים ותיירים בבית או בבית העסק שלהם לארוחות ביתיות עשירות ומהנות. את הבשלנים הביתיים יותר תוכלו למצוא דרך אתרי אינטרנט העוסקים בארוחות ביתיות.

עיסוי מפנק:

בסוף יום של הליכה הגוף זקוק לשחרור אמיתי, שיפיג את כל הכאבים שכבר כאן ואת אלו שיגיעו מחר בבוקר. עיסוי מפנק ומקצועי הוא תרופת פלא לכאבי שרירים והוא מחזק את זרימת הדם ונותן אנרגיות לגוף, בלי לוותר על תחושת הרוגע שמלווה אותו.
בצפון תמצאו אינספור מתחמי ספא מפנקים – חלקם פועלים בזכות עצמם ואחרים קשורים למתקני האירוח, הצימרים ובתי המלון שמפוזרים בצפון. כמעט בכל מקום שבו תשהו תוכלו להזמין עיסוי מבעל מקצוע ולהנות מתחושת התחדשות.

לילה במלון בוטיק:

הצפון גדוש באפשרויות לינה שונות – מצימרים ועד למתחמי אירוח קיבוצי, מבתי ספר שדה ועד מלונות בוטיק. האופציה האחרונה היא פינוק אמיתי, בעיקר אם צעדתם כל היום ואתם רוצים להנות מלילה באמת רגוע ושקט.
מלון בוטיק מפנק הוא מקום אינטימי יותר, שבו שמים דגש על השירות והחוויה של הלקוח. לא תפגשו כאן תורים מעייפים בארוחת הערב, לא רעש של ילדים במסדרונות ולא מוזיקה חזקה מהבריכה של המלון. מקום נעים, קטן ואינטימי לישון בו שנת לילה טובה ובריאה הוא בדיוק מה שאתם צריכים אחרי צעידה ארוכה בשביל ישראל.

ערב בפאב קיבוץ צפוני:

יש הווי שאפשר למצוא רק בקיבוץ ויש אווירה שיש אותה רק בצפון. פאב קיבוצי טיפוסי בגליל או בגולן הוא מקום מחבק, שבו אנשים אוהבים לשמוח, להירגע ולהנות יחד בלי יותר מדי דרמה. בלי תורים בכניסה ועם בירה מעולה, בדרך כלל תוצרת האיזור. כוס הבירה הקרה והצוננת היא הצ'ופר בסוף המסלול.