מאמרים

בילוי יום בירושלים – אתנחתא מהשביל לרחוב

יש הרפתקה אחת שבשבילה לא צריך לנסוע לטרק בהודו או בדרום אמריקה, קוראים לה שביל ישראל והיא סוחפת אחריה לא מעט ישראלים ותיירים בשנים האחרונות. השביל שמתחיל בצפון, יורד אל איזור השרון והמרכז, ממשיך אל השפלה ועד ירושלים ויורד דרומה עד אילת, הוא הזדמנות למסע פיזי, נפשי ורגשי מיוחד במינו, שבו נחשפים מולכם הנופים האמיתיים של ישראל, בלי ריטוש של פוטושופ. מי שעורך את המסע בשביל ישראל עם חברים או משפחה, ימצא שמדובר בחוויה חברתית מיוחדת במינה.
בסוף כל פרק במסלול מגיעים לעיר אחרת או לאיזור מסויים וכל מה שרוצים הוא להתפנק. להרים את הרגליים למעלה או לשנות אווירה, לעשות משהו משחרר ומהנה במיוחד. ירושלים מציעה למי שמגיע אליה במסגרת שביל ישראל לא מעט פינוקים ואטרקציות מהנות. הנה כמה מהן.

סיור בשוק מחנה יהודה:

אחרי צעידה ארוכה אנחנו בעיקר רעבים ועייפים, ואין מקום טוב יותר לארוחה טובה, איטית ואותנטית מאשר שוק מחנה יהודה שבשנים האחרונות פתח את שעריו למסעדנים צעירים שמציעים כאן חוויה קולינרית ישראלית אמיתית. אוכל ביתי, אווירה צעירה וסוחפת, ירושלים אותנטית עם הריחות והקולות, האנשים והטעמים. הרבה צבע וקסם שיכניסו לכם אנרגיה לפני הפרק הבא בטיול.
בילוי במלון בוטיק:

בירושלים תמצאו לא מעט מלונות קטנים, מפנקים במיוחד, שבהם אין תור בדרך לארוחת הבוקר ולא צריך לשמוע את שירי ה"אגדו" שבבריכה. מלונות הבוטיק הקטנים והמיוחדים יותר נמצאים בסימטאות ציוריות ובסביבת העיר העתיקה, בשכונות כמו עין כרם ומשכנות שאננים שאין יפות מהן. אלו בדיוק המקומות שבהם תוכלו להתנתק מאווירת האבק, הלכלוך והרוחות של שביל ישראל ולהנות מלילה או שניים במקום מפנק באמת.

לילה תרבותי בעיר:

ירושלים הפכה עם השנים לקרקע שואבת להרבה אמנים שמתגוררים ויוצרים בין סימטאותיה. חלקם למדו בבתי הספר המצויינים לאמנות בעיר – מהדסהועד בצלאל, ואחרים הגיעו לכאן כדי ליצור הזדמנות לעצמם ולהיות קרובים למקום שמתפתח תרבותית. אם אתם חובבי תרבות תפנו ערב לסיור בין גלריות אמנים רבות, מתחמי אמנים משותפים, מופעים אומנותיים שמתקיימים במקומות שונים בעיר, תערוכות שמוצגות בפאבים ומסעדות בעיר ועוד מגוון רחב של אירועי אמנות.

סיור סגווי ברחבי העיר:

כשאתם צועדים לבדכם בשביל ישראל אתם משתמשים ברגליים, צועדים בקצב ושורפים אנרגיה. בסוף היום הגוף עייף ומתחשק לנוח. אם אתם רוצים ולעשות זאת בדרך קלילה, על גלגלים, מומלץ לבחור בסיורי סגווי בירושלים. הסגווי שמונע על ידי משקל וזווית הגוף לוקח אתכם בין סימטאות משכנות שאננים, על החיות בגן החיות התנכ"י או לאורך טיילת ארמון הנציב שממנה נשקף נוף העיר. אלו הם רק כמה מהמסלולים שמציעות חברות מתמחות שפועלות בעיר. דרך נהדרת להכיר את ירושלים מבלי לאמץ את הרגליים.