מאמרים

טיפוסים שפוגשים על מסע בשביל ישראל

מה שמיוחד במדינה שלנו היא שהיא קיבוץ גלויות אחד גדול עם אנשים מכל רחבי העולם. גם כאשר הולכים למסע על שביל ישראל, אפשר להיתקל בטיפוסים רבים שמוסיפים לגוונים היפים של הארץ. ניתן לראות גם אנשים שהגיעו במסגרת פרויקט Masa או תגלית. להלן כמה טיפוסים שסביר להניח שתפגשו. אז קחו מפה וצאו לדרך.

המדריך – הוא יודע הכל על הצמחים, עד סוגי הנוף. הוא עושה את הטיול כבר עשרות פעמים. לפעמים הוא מטייל על קטעים ולפעמים הוא עושה את המסע מתחילתו ועד סופו. הוא אוהב האת נופי המדינה ורוצה להפיץ כמה שיותר את הידע שלו והאהבה לארץ.

ההולך לאיבוד –  זאת הפעם הראשונה שלו על שביל ישראל. הוא לקח מפה אבל הוא לא ממש מבין מה קורה בה. הוא שואל כל אחד שהוא פוגש היכן הוא נמצא. סביר להניח שהוא לא ארז את הציוד הדרוש ושכח פה ושם כמה דברים. יכול להיות שהוא יצא אפילו במזג אוויר חם מידי. תנו לו קצת עזרה לבחור שבפעם הבאה יהיה לו קל יותר.

תיירים –  כאמור, אלה באים ביוזמה עצמית או במסגרת פרויקט תגלית או Masa.  הם גילו במקרה את שביל ישראל ואת ההזדמנות לחצות את כל המדינה. הם שמחים להכיר אנשים על השביל. הם שמחים לנצל הזדמנויות לרדת מהשביל ולשתות איזה בירה בפאב (טבריה) על מנת לראות את הערים.

המתבודד – או שהוא ברח לטבע כדי להתמודד או שאין לו סבלנות לחכות שמישהו יצטרף אליו אז הוא יצא לבד.

אחד שהם כמה

זוג – מדובר בזוג שלקח לעצמו זמן איכות על שביל ישראל בדרום או בצפון. זה יכול להיות מסע של סופשבוע או מסע של כמה חודשים. זוהי דרך רומנטית ושונה מהרגיל לבלות ביחד.

2012

חברים טובים – הם הפכו את זה למסורת. לטייל לפחות פעם בשנה במשך כמה ימים על השביל. החברים שלהם לא מתים אל זה, אבל לפחות לאחד יש את השני כשותף.

הקבוצה –  כן, אלה הם אנחנו – עמותת "ללכת על אהבה". אנחנו מטיילים כל שנה ביחד על שביל ישראל אם אנשים מהארץ ומהעולם. אתם מוזמנים להצטרף אלינו.