מאמרים

טיפים לטיול מוצלח יותר

כדי שהמסע שלכם על שביל ישראל יהיה מוצלח יותר, רצוי להתכונן לכך כמה שיותר זמן מראש ולקחת בחשבון את כל התסריטים האפשריים הן החיוביים והן השליליים. הכנה נכונה למסע תעזור לכם להיות רגועים יותר כמו גם להתמודד עם אתגרים שונים בהם אתם עלולים להיתקל במדבר או בהרי הצפון. להלן כמה טיפים שיסיעו לכם לעבור את המסע בצורה טובה יותר.

תזונה

למסעות על שביל ישראל בדרום או בצפון, בתנאי שטח אשר דורשים מאמץ, צריך לא מעט אנגריה ולכן רצוי לקחת מזון כמו פסטה, אגוזים אורז וחטיפי אנרגיה. בכלל, לבשל פסטה במהלך המסע הוא תהליך קל, פשוט ונוח מכל מזון אחר. רק אל תשכחו לקחת אתכם בלון גז. בעת מסע לדרום צרו קשר אל מלאכי השביל להטמנת מים ומזון. במקרה זה רצוי שהמזון שמוטמן יהיה בשימורים.

תכנון מסע

בוואק אבאוט לאב אנו מתכננים את המסע מראש. יש לנו תכנון קבוע בין אם אנו יוצאים מהחלק הצפוני ובין אם אנו יוצאים מהחלק הדרומי. למשל באביב רצוי לצאת מהדרום, כי זהו האזור החם בארץ ובשלב זה הוא עדיין לא לוהט. בקיץ עדיף להתחיל מהצפון ולהגיע לדרום כאשר מזג האוויר מתקרר. כמובן שמדובר במסעות מלאים של 90 יום ומעלה.

בחירת מסלולים מתאימים

לפני שאתם יוצאים למסע על שביל ישראל, מפה תעזור לכם לבדוק את כל השמורות, המסלולים והאזורים בהם הוא עובד. כך תוכלו לדעת היכן ישנם נקודות מים והיכן יש שטח ארוך ללא נקודות שצריך להיערך אליו בהתאם. כמו כן, אם אתם לא מעוניינים לעשות את כל המסע, בעזרת מפה תוכלו להבין איפה את תנאי השטח, על איזה קטעים אפשר לוותר, איפה הכי כדאי ללוח ולבדוק את קצב ההתקדמות הצפוי.

בחירת חברים למסע

תמיד חשוב לדעת לבחור את החברים הנכונים למסע על שביל ישראל בצפון או הדרום. למען הביטחון האישי שלכם לא כדאי לטייל לבד. רצוי להגיע להסכמות עוד לפני היציאה לטיול על מנת שלו יהיה רבים. תמיד שומעים סיפורים על אנשים שהקשר ביניהם נותק אחרי המסע בגלל ריבים. לכן חשוב לבחור את האנשים הנכונים לסוג טיול כזה.