מאמרים

מסלולים רגליים בישראל

למרות ששטחה של ישראל נחשב למצומצם למדי, הרי שהמגוון העצום של תצורות נוף ואתרים שונים (חלקם בעלי משמעות היסטורית), רחב בצורה יוצאת דופן. האופי, דרגת הקושי, הנוף ורמת האתגר של מסלולים רגליים בישראל מגוונים במיוחד, כך שניתן בהחלט לתכנן טיולים ומסלולים שמתאימים לכל אחד.

מדרימים בחורף

בעוד שאזור הצפון, הגבוה יחסית, מומלץ לטיולים בכל עונה, לאזור הדרום מומלץ להגיע דווקא בעונת החורף. יש לא מעט מסלולים רגליים בישראל בדרום – במדבר יהודה, באזור הר סדום וכמובן גם דרומה יותר, בואכה אילת.
לאתרים הדרומיים ובמסלולים באזור הנגב ודרומה לא כדאי ללכת בעונה החמה, בשיא הקיץ. בתקופת החורף או הסתיו, כאשר מזדמן יום יפה וללא גשם – זהו הזמן הנכון ביותר להדרים. הנוף המרהיב של המדבר, הוואדיות הצחיחות שחלקן מקבלות מעטה מועט של ירק והאוויר הנקי הופכים את מסלולי הטיול הדרומיים פשוט לחוויה. באזור ממשית למשל, וגם במכתשים אפשר להעביר את הזמן בצורה מהנה במסלולים היפהפיים.

מסלולים רגליים בישראל

מסלולים רגליים בישראל

ההר הירוק תמיד

גם בקיץ וגם בימים החמים ביותר, ניתן ליהנות מבריזה נפלאה ומקרירות יחסית כאשר בוחרים נכונה מסלולים רגליים בישראל באזור הצפון. בהרי הגליל המוריקים או אפילו צפונה יותר, בגולן. גם באזור הכינרת ניתן למצוא לא מעט מסלולים נחמדים ולא פחות חשוב – עם נוף מרהיב עין.
בכלל, בהרים ורכסים שונים נוספים ניתן למצוא מסלולים רגליים בישראל שניתן להעביר בהם שעה קלה או אפילו שעות רבות. כך למשל בכרמל ובסביבתו, בהר התבור וכיוצא באלה. הבונוס של תצפית ראויה לשמה מהווה במקרים אלה ערך מוסף לכל חובבי הטבע והנוף, עם או בלי משקפות שדה.

האתגר האולטימטיבי

למי שמחפש את האתגר האולטימטיבי במסגרת מסלולים רגליים בישראל ימצא אותו בקלות על גבי שביל ישראל. השביל, שמסומן היטב ועובר לאורך כל ארץ ישראל (מהצפון ועד הדרום) מושך אליו ישראלים ותיירים שמאתגרים את עצמם במסלול כולו. עם זאת, ניתן גם לבחור במקטעים קטנים יותר של מסלול זה, ולגמוע אותו חלקים חלקים, לאורך חודשים ואפילו שנים, בכל פעם שמוצאים יום פנוי או אפילו כמה שעות פנויות להליכה ולהנאה.