מאמרים

התלבטות נפוצות לפני יציאה למסע

אנשים שיוצאים לטייל על שביל ישראל בדרום או בצפון מתכננים את המסע לא מעט זמן. מחשבות רבות עולות בתהליך זה. האם לצאת למסע עם מדריך? האם לעשות אותו בשלבים? האם להטמין מים או להיעזר במלאכי שביל ישראל. האם לטייל עם חבר נוסף או לצאת בקבוצה? בפוסט זה ננסה לכוון אתכם לעבר הבחירה הנכונה. אגב, אין דבר כזה הבחירה הנכונה – יש הבחירה הנכונה בעבורכם.

לבד או עם מדריך?

לבד: אם יש לכם חוש כיוון מעולה ואתם מסוגלים לנווט בעזרת מפות ואין לכם כל בעיה לסחוב את הציוד הכבד על הגב כי בשבילכם זה חלק מהחוויה והאתגר –  אתם לא צריכים לקחת מדריך. צאו לאתגר בעצמכם אבל נקטו בכל אמצעי הזהירות הדרושים. אל טיילו בדרום למשל במזג אוויר גשום כדי לא להיקלע לשיטפונות שיסכנו את בריאותכם ואת החיים שלכם. בכל מקרה, תמיד רצוי לצאת עם מפה כי לפעמים הסימונים מוסתרים ע"י צמחייה או שלא מספיקים לחדש אותם. אם אתם לא טובים בניווט ורוצים ליהנות יותר מאשר לעשות אתגר –  אתם מוזמנים להצטרף אלינו למסע הקרוב. אנו נדאג לכל הלוגיסטיקה והניווט. כך תוכלו להכיר גם כמה עשרות אנשים מהארץ ומהעולם.

מסעות על שביל ישראל

מסעות על שביל ישראל

האם כדאי לעשות אותו בשלבים או בפעם אחת?

אתם נמצאים בין עבודות? רוצים לנקות את הראש לפרק זמן ארוך? צאו למסע מהדרום לצפון על שביל ישראל או להפך. מהצפון מומלץ לצאת בסתיו ומהדרום מומלץ לצאת באביב. אבל אם אתם עסוקים כדאי לעשות את המסע בחגים בהם יש מזג אוויר נוח או לאורך סופי השבוע של האביב והסתיו במהלך השנה. יש אנשים שעושים את השביל במשך שנים. כל פעם כמה ימים או שבועות מכיוון שמסע אחד גדול הוא מאמץ גדול מידי עבורם והם לא יכולים לאפשר לעצמם לצאת לפרק זמן כה ארוך.

עם כמה אנשים כדאי לצאת למסע?

ממש לא כדאי לצאת למסע הזה לבד גם כדי שלא יהיה לכם משעמם וגם כדי שיהיה מישהו שיעזור לכם במקרה שתיפצעו. חשוב לצאת עם חבר טוב או כמה חברים קרובים. לא אחת קורה שאנשים רבים במהלך המסע בגלל חילוקי דעות או בגלל רמות כושר שונות וזה הופך להיות סבל במקום תענוג. כדאי לקחת זאת בחשבון.