מאמרים

מסלולי טיול בדרום

אזור הדרום עצום בגודלו וכולל את מדבר יהודה, הנגב, הערבה והרי אילת. ניתן לצאת למגוון מסלולי טיול בדרום לאורך כל ימות השנה, אך הזמן המועדף והמומלץ לטיולים בדרום הוא בתחילת החורף ובעונת האביב כאשר מזג האוויר נעים ונוח. כאשר מתכננים לטייל בדרום חשוב להצטייד בהרבה מים לשתייה, יש להקשיב לתחזית מזג האוויר כדי להימנע מטיול באקלים קיצוני, ישנם אזורים בהם לא מומלץ להשאיר רכב פרטי חונה ללא השגחה, ויש טיולים המחייבים כניסה לשטחי אש לכן חשוב לתאם מראש את הטיול מול הגופים הרלוונטיים.

טיולים בנגב ובערבה

מסלולי טיול בדרום

מסלולי טיול בדרום

כאמור, יש מגוון אפשרויות ומבחר מסלולי טיול בדרום, חלקם באזור הנגב ובערבה. מסלולי טיול באזור דרום הנגב מבטיחים לכם חוויה יוצאת דופן הודות לנוף הפראי והבתולי, וישנם מסלולים מאתגרים במיוחד באזור הר הנגב, ראשי המכתשים, הדיונות בחבל ניצנה וארץ הישימון בדרום הנגב, בחלק שמעבר לנחל פארן ועד לרכס הרי אילת.

כדאי לדעת כי חלק מהמסלולים בדרום, באזור הנגב והערבה, נמתחים על שביל ישראל המתחיל בבית שדה אילת ומסתיים בתל דן שבצפון. כך לדוגמה ישנם מסלולי הליכה רבים באזור פארק תמנע ולאורך קו הרכס של שחרות, בנחל שחרות הולכים לצד השרידים של מצודת נמרים העתיקה ואין לוותר על הדיונה הגדולה בנחל כסוי.

דרך הבשמים העתיקה

שביל ישראל במקטע הדרומי מציע מגוון מסלולים מדהימים ומאתגרים, ביניהם מסלול הליכה על דרך הבשמים אשר מתחיל בנחל צופר ומסתיים בעיר הנבטית הקסומה "מואה", כיום יש במקום מרכז רוחני ייחודי. בנוסף, ישנם מסלולי טיול בדרום בעומק המדבר, ביניהם מסלול הליכה נוח יחסית בפארק ספיר במהלכו תוכלו גם לרחוץ באגם נווה המדבר, מסלול למיטיבי לכת בנחל גלד ועד לכרבולת חרירים ממנה ניתן להשקיף לעבר מכתש רמון, וכמובן המסלול המרתק והמהנה העובר בתוך מכתש רמון ומסתיים במחצבות הגבס.

אגב, ניתן לצאת למסלולי הליכה של יום אחד או כמה ימים, ולמעשה ניתן לטייל על חלקו הדרומי של שביל ישראל במקטעים, אך יש לתכנן את הטיול בקפידה, לדאוג למים רבים, וניתן להיעזר במלאכי השביל ללינה, להטמנת מים ולעזרה במידת הצורך.