מאמרים

שביל ישראל – מקור להשראה

בתחילת חודש ינואר (2016), התבשרנו שהפרויקט השאפתני של חברת גוגל הגיע לסיומו ומעתה והלאה כל אדם באשר הוא יוכל "ללכת" בשביל ישראל, מבלי לצאת מפתח הבית או המשרד. במשך עשרה שבועות מפרכים, צעדו זוג מטיילים בשביל הארוך בארץ, כשהם נושאים על גבם סך הכול 50 ק"ג הכוללים זוג מצלמות Trekker מבית Google Street View. נכון לכתיבת שורות אלה, כל 1100 הקילומטרים של השביל זמינים לגולשים בכל רחבי העולם, כאשר מדובר בשביל הראשון שחוצה מדינה והשביל הארוך ביותר הממופה בגוגל סטריט וויו.

ההיסטוריה של השביל על קצה המזלג

שביל ישראל מתחיל בקיבוץ דן (בית אושיסקין) ומסתיים אי שם על חוף מפרץ אילת בבית ספר שדה אילת. הרעיון לשביל ישראל הועלה כבר בשנות השמונים, כאשר מקור ההשראה היה שביל האפלצ'ים המפורסם בארצות הברית. במשך 16 שנים התנהלו דיונים מורכבים בנוגע לתוואי השביל ובסופו של דבר הוא נחנך בשנת 1995. במהלך השנים שונה תוואי השביל ונוספו עוד מספר שבילים המתחברים לתוואי המרכזי וזאת בין היתר כיוון שהשביל לא עובר ביהודה ושומרון, ירושלים ורמת הגולן.

Day-60

אחד המסלולים היפים בתבל

האמת היא שאין זה פלא שדווקא שביל ישראל זכה לכבוד הזה, שכן לא מזמן הוא נבחר לככב ברשימת 20 מסלולי הטיול האטרקטיביים ביותר בעולם, שפורסמה במגזין היוקרתי נשיונל ג'יאוגרפיק. לא נגזים אם נכתוב כי פחות או יותר כל אחד ואחד מהמקטעים לאורך השביל ראוי לצילום, אך ישנם מטיילים רבים הבוחרים שלא לשאת צילום ציוד יקר במיוחד, הן בשל החשש מנזקים והן בשל משקל הציוד, הנוסף למשקל הציוד ההכרחי למסע.

החדשות הטובות הן שלא באמת צריך לסחוב ציוד צילום כבד מדי על מנת לצלם את הנופים המושלמים של ארצנו, שפשוט דורשים שיתעדו אותם בצילומים מרהיבים.

ליהנות מכל העולמות

ודאי יצא לכם לשמוע לא אחת את המשפט: "חבל שלא לקחתי מצלמה לטיול", הנשמע מפי מטיילים שלעולם לא יוכלו לתאר במילים את הנופים המופלאים שנגלו לעיניהם במהלך הטיול. אם אתם לא רוצים להצטרף למתחרטים, הרשו לנו להציע לכם שני רעיונות שיאפשרו לכם ליהנות מכל העולמות, כלומר גם לטייל, גם לצלם ובסופו של דבר לא להצטער על משקל ציוד הצילום שנשאתם או לחילופין על כך שבחרתם להשאיר אותו בבית.

האפשרות הראשונה היא לטייל במקטעים. איש לא אמר שחובה לחצות את השביל בטיול אחד ארוך ולמעשה רוב המטיילים בשביל נוהגים לטייל אחת לשבוע, שבועיים או חודש, כאשר בכל טיול הם עוברים עוד חמישה, עשרה או עשרים קילומטר, בהתאם ליכולות הפיזיות ובהתאם לזמן העומד לרשותם.

בנוסף לכך, כיום ניתן להירשם אל קורס צילום טבע, המתקיים בנקודות שונות לאורך השביל. קורס צילום יכול להתאים לא רק למקצוענים, אלא גם לחובבים ואפילו לכאלו שמעולם לא החזיקו מצלמה. עם קצת סבלנות תוכלו לאתר קורסים מעניינים כמו לדוגמה קורס המתמקד בצילום ציפורים, קורס של צילומים פנורמיים, קורס המתקיים במדבר ועוד. בהצלחה ושיהיו לכם טיול נעים וצילומים מדהימים.