מאמרים

מסע בראש שקט

עבור אנשים רבים, שביל ישראל הוא סוג של חלום, פנטזיה רחוקה שנראית מאתגרת, אולי אפילו מאתגרת מדי. למעלה מ-900 קילומטרים של מסלולים, נקודות תצפית ומסעות רגליים הם בהחלט אתגר, אלא שאפשר להפוך את החוויה לנעימה ומהנה הרבה יותר, ראשית על ידי בחירת מקטעים שונים בכל פעם על מנת להפחית את העומס, ושנית – על ידי בחירת שותפים לטיול על שביל ישראל. בחירת שותפים לדרך היא תהליך מורכב שיש לנהל בזהירות רבה. האדם שילווה אתכם במסלול הזה צריך להיות אוזן קשבת, אדם שתוכלו לשוחח איתו וגם מישהו שתוכלו להישען עליו במקרה הצורך וברגעים הקשים יותר. כמו כן אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו למסע על שביל ישראל –  אנו יוצאים למסע מאורגן מכל בחינה פעמיים בשנה.

מאורגנים למסע

מאורגנים למסע

 

הציוד החשוב ביותר לקראת המסע

בחירת שותפים לטיול על שביל ישראל היא אחד הצעדים המשמעותיים ביותר בתכנון המסע שלכם, אבל היא בטח שלא הכל. חשבו היטב מה תצטרכו לקחת איתכם לשטח ולשהות ממושכת בתנאים שעשויים להיות לא פשוטים בכלל. מאחר והטיול שלכם יכלול לינה בתנאי שטח, אוהל יציב ומרווח הוא ציוד בלתי נפרד, כמו גם שק שינה, ביגוד חם ללינה וכלי רחצה. חשוב מאוד לזכור גם פריטים נוספים שיש להם משמעות רבה על הבריאות שלכם ועל שלומכם. למשל, ציוד רפואי בסיסי כמו תחבושות, פלסטרים, תרופות לשיכוך כאבים ואפילו דוחה יתושים וקרם הגנה. כל הפריטים הללו הם בסיסיים וחשובים.

 

פריטים שכדאי להביא לטיול על שביל ישראל

סביר להניח שהמסלול שאליו תצאו הוא לא קצר וגם לא מאוד פשוט. אם כן, הדבר החשוב ביותר שכדאי לכם לקחת איתכם הוא מפה שעליה תסמנו מראש את המסלול, ועליה תדגישו גם נקודות עצירה ומקומות שבהם תוכלו לעצור כדי למלא את בקבוק המים, להצטייד באוכל נוסף להמשך המסלול או פשוט להניח את הראש כדי לנוח. בנוסף  הקפידו לשים בתיק פנס למקרה שתתעכבו ותמצאו עצמכם מתהלכים בחשיכה, ועם כל הציוד הזה תוכלו לעבור את המסע בצורה חלקה יותר, כשלאחר החוויה תישארו רק עם הזיכרונות הטובים, בין אם תצאו למסלול קצר או ארוך יותר.