מאמרים

עוד כללי זהירות למסע על שביל ישראל

בכל מסע של Walk About Love או דואגים שיהיה אתנו חובש 24 שעות ביממה. אנו לא מתפשרים על בטיחות בשום אופן. אבל אין זה אומר שהמטיילים יכולים להתנער מאחריות. בין אם אתם יוצאים אתנו או בלעדינו חשוב תמיד לקחת אחריות ולדאוג לבטיחות. להלן כמה טיפים שיעזרו לכם להתכונן בצורה טובה יותר למסע על שביל ישראל.

תשומת לב

כל שנה מספר מטיילים נהרגים באחד ממסלולי הארץ. שורות אלו נכתבות לאחר שמטפס הרים נהרג בסוף התדדרות סלע. לא תמיד ניתן למנוע אסונות כאלה, אבל מומלץ להקפיד על הליכה זהירה במקומות מסוכנים. כאשר אתם הולכים בקניונים או מטפסים על הרים, הקפידו לעשות זאת ללא האזנה למוזיקה ובעשיית דברים שיכולים להוציא אתכם מריכוז. תנו את מירב תשומת הלב למקום כאשר אתם הולכים באזורים מסוכנים על שביל ישראל. מפה תעזור לכם להתכונן למקומות כאלה מבעוד מועד.

לשתות מים גם כשלא צמאים

דווקא באביב הסיכוי להתייבש הוא גדול יותר מאשר בקיץ. מדוע. בקיץ באים מוכנים, אבל באביב, כשמזג האוויר נוח, יום חם יכול להפתיע אם לא שותים מספיק ולגרום להתייבשות. לשתות מים רק כאשר צמאים זוהי טעות מיסודה. ישנה דרך קלה לדעת שלא שתיתם מספיק. הסימן הוא שתן צהוב. שתן שקוף מעיד ששתיתם מספיק מים.

שביל ישראל

לדעת את המגבלות שלכם

חלק מהמקומות על שביל ישראל יכולים להיות מאתגרים. על כך אחד לדעת לבקש או לקבל עזרה כשצריך. מושיטים לכם יד בירידה או בעליה? אל תתביישו, איך מה להתבייש במקרה זה. העזרות תמנע החלקה או נפילה. יש לכם פחד גבהים? תמיד אפשר למצוא פתרון אחר. למשל אנחנו נסיע אתכם לחניון הלילה הבא כדי שלא תאצלו ללכת על ההר. כמו כן יש לכם אפשרות להצטרף לקטעים שלא כוללים הליכה בגובה.

עוד דברים שכדאי להקפיד עליהם:

·          מזון – כדי שתהיה לכם אנרגיה לאורך כל היום, יש לאכול בצורה מסודרת ובעיקר מזון שנותן אנרגיה כמו פסטה ואגוזים.

·         נעליים נוחות –  הביאו אתכם לפחות 2 זוגות נעלים להליכה. לא אחת קורה שנעל מתפרקת כבר בשלב הראשוני של המסע.