מאמרים

עצות למסע על שביל ישראל בצפון

שביל ישראל בצפוןרוב האנשים שיוצאים על מסע שביל ישראל בצפון, יוצאים לכמה ימים ואז חוזרים. גם האנשים שמצטרפים למסע המאורגן שלנו, בחלק מהמקרים מצטרפים לחלק מהקטעים. אם אתם מתכננים לעשות מסע חימום לפני שאתם מצטרפים אלינו לכל המסע או לחלק ממנו, להלן כמה טיפים שיעזרו לכם להסתדר בחלקו הראשון –  החלק שמתחיל בקיבוץ דן.

שביל ישראל, מפה וספר – תכננו את המסלול ונקודות העצירה והלינה ע"י סימון על המפה או ספר המפות עוד לפני שאתם יוצאים למסע. ספונטניות זה נחמד, אבל לא אחת אנשים נתקעו באמצע שמורה. מקום בו גם אסור וגם לא נעים לישון. בחלק מהמקרים הם הצליחו ליצור קשר עם מלאכי שביל ישראל. במקרים אחרים הם נאלצו לאלתר.

עצירה בישובים וערים – בצפון אין כמובן כל סיבה לעשות הטמנות מים. אבל גם בחודשי האביב לפעמים ישנם ימים חמים, כך שאם חישבתם כמה ליטר מים אתם צריכים ליום, יכול להיות ששינויי מזג האוויר יגרמו לצריכה מוגברת. אפשר לרכוש מים בישובים וערים על הדרך. שביל ישראל עובד דרך חלק לא קטן מטבריה כך שכדאי לנצל את ההזדמנות.

מנוחה נכונה – לפעמים אנשים רוצים להספיק כמה שיותר ביום אחד, עד כדי כך שהם מגלים ברגע אחד של קריסה שנגמרו להם הכוחות. קחו את הזמן לנוח, במיוחד אם אתם סוחבים ציוד כבד על הגב. למשל אנו ממליצים להישאר לילה על שפת הכינרת, אפילו סוף שבוע כדי לאגור כוחות. אם אתם עוזבים את הכינרת ומשיכים דרומה, תחכה לכם עליה לא פשוטה על הר ארבל –  לכן חשוב לנוח לפי כן.

שימוש במפה: לאחר שסימנתם את כל שצריך על מפת שביל ישראל בצפון או על מפה בספר שלקחתם, עקבו אחריה וסמנו את מסלול ההליכה שלכם. לפעמים קל לפספס את הסימון הידוע של השביל ואז ללכת לאיבוד. המפה תעזור לכם לשמור על המסלול. במקרה ויצאת מהשביל והלכתם לאיבוד המפה הזו תעזור לכם לחזור.

אתם מוזמנים לעקוב אחרי הלו"ז שלנו על שביל ישראל בצפון, בדרום ובמרכז ולהצטרף אלינו גם/או לאירועים כמו פסח במדבר או ל"ג בעומר וסופי שבוע במקומות שונים.