מאמרים

שביל ישראל בכרמל

אחד המקטעים הפופולריים והיפים ביותר בשביל ישראל בצפון הוא ללא ספק המסלול שתחילתו בקיבוץ יגור וכולל את חציית רכס הרי הכרמל עד לזיכרון יעקב ורמת הנדיב. אפשר להתחיל את שביל ישראל בכרמל מכיוון צפון לדרום או להיפך, לפי בחירתכם, ראוי לציין כי מקטע זה מתאים למיטיבי לכת כיוון שיש מאמץ לא מבוטח בטיפוס להר הכרמל ובחצייתו. עם זאת, במידה ותצטיידו היטב תוכלו לערוך את המקטע גם עם ילדים, וליהנות מדרך קסומה החוצה יערות ירוקים, מעיינות צלולים, מבנים עתיקים ומרהיבים ביופיים, מצוקים נישאים אל על, מרבדי פרחים בהתאם לעונה וכמובן נוף עוצר נשימה.

שביל ישראל בכרמל

שביל ישראל בכרמל

מורדות תלולים וקרקע סלעית

כאמור, ניתן להתחיל את שביל ישראל בכרמל מכיוון דרום, כאשר מי שמצטרף למסע של Walk about love יכול להתחיל את המסלול מכפר ג'יסר א זרקא הממוקם לצד חוף הים התיכון, למרגלות הכרמל. ביום ההליכה הראשון צועדים מכפר הדייגים וחופיו הקסומים והייחודיים לעבר חוטם הכרמל, אורכו של המסלול כ- 19 ק"מ, ונהוג ללון בחניון הלילה של רמת הנדיב. ביום השני צועדים מסביב לזכרון יעקב בלב חורש טבעי וים תיכוני, ועל רכס הכרמל עד ליער עופר, אורכו של המסלול כ- 16 ק"מ וחניון הלילה ממוקם ביער עופר.
ביום השלישי למסע ממשיכים לצעוד על רכס הכרמל לכיוון צפון, חוצים את עין הוד, כפר האמנים הקסום והידוע, ממשיכים דרך מערת אצבע ומתחילים לטפס בעלייה של נחל אורן, עד להגעה לחניון הלילה בחניון האגם. לסיום שביל ישראל בכרמל יוצאים מחניון האגם השכם בבוקר, חוצים את הכרמל, מטפסים בנחל חיק עד לפסגת רום הכרמל, שם ניתן להשקיף לעבר נוף עוצר נשימה, ומתחילים לרדת לכיוון קיבוץ יגור ממנו המסלול ממשיך לאורך נחל קישון עד לחניון הלילה בסמוך לקיבוץ שער העמקים.

מסעות באביב ובסתיו

חשוב לתכנן את המסע בשביל ישראל, ניתן לבצעו לבד ובאופן עצמאי, כל עוד מקפידים על ציוד מקצועי, הרבה מים, אוכל, מפות וכללי הזהירות הנדרשים. לחלופין, ישראלים רבים ותיירים המגיעים מחו"ל מעדיפים להצטרף למסע מאורגן, המסעות יוצאים בעונות האביב ובסתיו, כאשר מזג האוויר נחשב לנוח ביותר. אפשר לטייל על שביל ישראל בצפון במקטעים, וכדאי לא לוותר על מקטע הכרמל המציע נוף קסום, שלל אטרקציות בדרך וחוויה מהנה, המתאימה במיוחד למיטבי לכת.