מאמרים

שביל ישראל במקטעים

שביל ישראל שנחנך כבר בשנת 1995 מהווה את אחד מיעדי הטיול המומלצים ביותר בארץ, ואכן משפחות רבות, זוגות רומנטיים, קבוצות ויחידים יוצאים לטייל על השביל המרתק והמאתגר. יש היוצאים למסע רצוף על שביל ישראל, את הטיול ניתן להתחיל בקיבוץ דן שבצפון או לחלופין להתחיל את המסע מבית ספר שדה אילת. מאחר ורוב האנשים אינם יכולים לקחת פסק זמן ארוך מהעבודה והחיים, ניתן לעשות את שביל ישראל במקטעים. כך, בכל פעם בוחרים מקטע אחר, וניתן לסיים את מלוא המסלול בהתאם לזמן הפנוי.

מככב ברשימת השבילים של נשיונל ג'יאוגרפיק

שביל ישראל במקטעים

שביל ישראל במקטעים

לאחרונה, נבחר שביל ישראל על ידי הנשיונל ג'יאוגרפיק כאחד השבילים המומלצים למטיילים מכל העולם. לכן, אל תתפלאו אם בדרך תפגשו תיירים ממדינות שונות, ולא רק ישראלים. כאמור, אפשר לצאת למסע על שביל ישראל במקטעים ולסיימו בהתאם לזמנכם הפנוי ועל פי ההעדפות שלכם. שביל ישראל מחולק ל- 20 מפות עם סימון שבילים עדכני, ניתן לרכוש את המפות בחנויות ספרים מובילות, באמצעות אתר החברה להגנת הטבע ובאמצעות חברות המתמחות בארגון מסעות של קבוצות מאורגנות על שביל ישראל.
אגב, מעבר למפות החשובות שיסייעו לכם לבחור מקטעים, לתכנן את הטיול ולנווט בדרך, חשוב להדפיס גם רשימה של מלאכי שביל ישראל. מלאכי השביל הם מתנדבים שיוכלו לסייע לכם בנקודות שונות לאורך המסלול.

שביל ישראל במפות גוגל

לפני כמה חודשים הסתיים פרויקט שאפתני וייחודי לצילום כל שביל ישראל, ולהעלאת הצילומים למפות גוגל. כך תוכלו לעיין בכל שביל ישראל במקטעים לפי בחירתכם, ולראות כיצד תוואי השטח נראה כדי להכירו מראש ועל מנת להצטייד בהתאם. מעבר לציוד ההליכה, האוכל והתיק עם הפריטים האישיים, אל תשכחו להדפיס את רשימת מלאכי שביל ישראל, מאחר ואלה יוכלו לסייע לכם בהסעות, בהטמנת מים בנקודות מוסכמות מראש, בהעברת ציוד, בחילוץ, ובמקרים מסוימים גם בלינה בחינם או תמורת תשלום סמלי.
כך, תוכלו ליהנות מאחד השבילים היפים ביותר בארץ שחוצה את המדינה לאורכה ולרוחבה, וליהנות מחוויה נפלאה ובלתי נשכחת לכל החיים, בין אם תחליטו לעשות את השביל במקטעים ובין אם תצאו למסע במסגרת החברה המארגנת פעמיים בשנה מסעות מאורגנים, באביב ובסתיו.