מאמרים

מסלולים במדבר יהודה

אזור מדבר יהודה נחשב לאטרקציה פופולרית בקרב מטיילים מישראל ומכל העולם, יש באזור מגוון גדול של מסלולים לטיולים רגליים, חלקם עוברים בשטחי אש לכן חשוב לתאם את הטיול מראש או לצאת לטיולים בשבתות ובחגים. במידה ובכוונתכם לטייל בתקופת האביב או החורף חשוב להתעדכן בחדשות מאחר ויש סכנת שיטפונות הממלאים את ערוצי הנחלים באזור במהירות ומהווים סכנת חיים. כמו כן, לאחר שבחרתם מסלולים במדבר יהודה חשוב להצטייד בהתאם עם מים רבים, לפחות 5 ליטרים מים לאדם, ומומלץ לא לטייל כאשר יש התרעה על שרב וחום קיצוני באזור.

מסלולים במדבר יהודה

מסלולים במדבר יהודה

מסלולי טיול מומלצים במדבר יהודה

כדאי לדעת כי חלק ממסלולי ההליכה הרגליים במדבר יהודה עוברים לאורך שביל ישראל החוצה את המדינה מצפון לדרום, לכן תוכלו לרכוש מפות סימון של חוצה ישראל כדי לנווט את דרככם בהצלחה. אם אתם מחפשים מסלולים במדבר יהודה תוכלו לבחור בין מסלולים בחלק הדרומי או בחלק הצפוני. בחלקו הדרומי של מדבר יהודה ממתינים לכם מסלולים נפלאים כמו נחל צאלים תחתון באזור מצדה ובו שני מעיינות עם מים נעימים וצלולים, מסלול מעגלי בעין בוקק המתאים גם למשפחות עם ילדים בכל הגילאים, מסלול מעלה נוף באזור ערד שאורכו כשלושה קילומטרים ומציע לכם נוף מדברי מרהיב ועוצר נשימה.

בחלק הצפוני של מדבר יהודה תוכלו לצאת למסלול נחל דרגה המתאים למיטבי לכת ונמתח לאורכו של קניון עמוק ומרשים ביופיו, מסלול נחל איתן המציע נוף מדברי מרהיב ומספר מעיינות עם מים מתוקים וצלולים, ומסלול נחל אוג, מסלול יחסית קצר אך מאתגר.

מסלולים למיטיבי לכת

לפני שבוחרים מסלולים במדבר יהודה חשוב לקרוא מידע בנושא מאחר וחלקם מתאימים רק למיטיבי לכת, אך יש גם מסלולים בינוניים ושבילים נוחים המתאימים גם למשפחות. בנוסף, ניתן לצאת למסע של כמה ימים ולצעוד לאורכו של שביל ישראל החוצה את מדבר יהודה, במידה והנכם מתכננים לטייל באמצע השבוע עליכם לזכור כי חלק מהמסלולים נמצאים בשטחי אש לכן יש לתאם את הטיול מראש. בנוסף, מאחר והטיולים במדבר יהודה מחייבים הרבה מים יש להצטייד בהתאם, במידה ומתכננים מסע על שביל ישראל ניתן להיעזר במלאכי השביל להטמנת מים, לעזרה וללינה