מאמרים

מסלולי טיול במרכז

אין צורך להרחיק לצפון או לדרום כדי לטייל בארץ וליהנות מנוף עוצר נשימה, מפעילות גופנית איכותית ובריאה ומחוויה נפלאה ומהנה. יש מגוון מסלולי טיול במרכז, במרחק יחסית קצר מהבית, כך שקל להתארגן בשבת בבוקר ולצאת עם הילדים או עם חברים לטיול מהנה ומאתגר. כמו כן, חשוב להדגיש כי חלק מהמסלולים נושקים למסלול של שביל ישראל, כך שתוכלו ליהנות ממסלול מושקע ומטופח עם סימונים יעילים וברורים כדי שלא לאבד את דרככם. אגב, ניתן לבחור גם מסלולי טיול מעגליים או לחלופין להשאיר רכב אחד בסוף המסלול וכך תוכלו לחזור בקלות לחניה לרכבכם.

מסלולי טיול במרכז

מסלולי טיול במרכז

טיולים יפים במרכז הארץ

כאמור, אין צורך להרחיק מהבית כדי לטייל בטבע, מאחר ויש מגוון מסלולי טיול במרכז, חלקם נמצאים על שביל ישראל הנמתח מתל דן ועד לבית ספר שדה אילת. בשביל היפהפה שנבחר לאחרונה כאחד השבילים המעולים בכל העולם על ידי נשיונל ג'יאוגרפיק, תוכלו ליהנות ממקטעים מדהימים כמו המסלול מהחוף הירוק ועד לתל אביב, מסלול הליכה מרתק ומעניין במקורות הירדן, מסלול ממצפה מודיעים (יער בן שמן) למשטרת לטרון, מסלול מאתגר ויפהפה באזור שער הגיא, קיבוץ צובה ובית גוברין ועוד מגוון מסלולים מדהימים.

לגלות את הטבע במרכז

אמנם, אזור המרכז רווי ביישובים וחלקים נרחבים מהטבע מיועדים לבנייה רוויה, אך עדיין ישנם מסלולי הליכה רבים למטיילים המעוניינים לצאת לחיק הטבע. בין המסלולים המומלצים במרכז ניתן למנות את שביל הגבעות הדרומיות בפאתי מודיעין, הגן הלאומי בתל בית שמש בו תיהנו מפריחת כלניות מדהימה בעונת האביב, יער כוכב יאיר ובו שבילי הליכה נוחים המתאימים גם למשפחות עם ילדים ולמטיילים מהגיל השלישי, מסלול הליכה קצר ביער ראש העין בו תיהנו משפע של פרחי בר באביב ועוד.
כאמור, ישנם מסלולי טיול במרכז הנמצאים על שביל ישראל, כך תוכלו גם להכיר מקטעים בשביל המסומן היטב וגם ליהנות ממסלול הליכה מהנה, מאתרים מעניינים, חלקם מתקופת הצלבנים, מתקופת השלטון העות'מאני בארץ וכן ממצאים ארכיאולוגיים מתקופת התנ"ך. כמו כן, חלק מהמסלולים עוברים לצד מעיינות, חוצים נחלים, ובדרך תיהנו מצמחייה עשירה ועוד הפתעות רבות. מומלץ לקרוא מידע על המסלולים השונים כדי להצטייד בהתאם ולתכנן את המסלול בקפידה.